BEKK Çalışmaları

TOPLANTI TUTANAĞI

 

 Toplantı Linki:

 

 Tarih: 20.03.2024

 Saat: 14.15

 Yer: Dekanlık Toplantı Odası

Toplantı Sayısı: 01

 

 Toplantının Konusu:

 Genel Bilgilendirme

 

 Raportör:

Adem SÖYLEMEZ

Alınan Toplam Karar Sayısı: 7

 

 Gündem Başlıkları

 

 1-

Eğitim Programlarının Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi, Çalışma Gruplarının Oluşturulması

 

Toplantıya Katılanlar

 

 

Ad/Soyad

Birim

 

                                     1-

Prof. Dr. Faruk KARADAĞ      

Dekan

 

2-

Doç.Dr. Bilge KARGA GÖLLÜ

Dekan Yardımcısı

 

3-

Doç.Dr. Elif GENÇ

Arkeoloji Bölümü

 

4-

Prof. Dr. Hatice KORKMAZ GÜVENMEZ

Biyoloji Bölümü

 

5-

Doç.Dr. Selda KILIÇ ÇETİN

Fizik Bölüm Başkanı

 

6-

Prof. Dr. Güzin YÜKSEL

İstatistik Bölümü

 

7-

Prof.Dr. Zerrin Gül ESMERLİGİL

Matematik Bölümü

 

8-

Dr.Öğr.Üyesi E. Ercüment YERLİKAYA

Psikoloji Bölümü

 

9-

Doç. Dr.Erdem ÇANAK

Tarih Bölüm Başkanı

 

10-

Prof. Dr. Yeter TORUN ÖĞRETMEN

Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı

 

11-

Adem SÖYLEMEZ

Fakülte Sekreteri

 

 

 

gündem konuları

1.    Eğitim Programlarının tasarımı hakkında görüşme,

 

2.    Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ile Bölümlerin Program Öğrenme Çıktılarının uyumu ve tasarımda dikkat edilmesi gerekenler hakkında görüşme,

 

3.    Bölümlerde çalışma gruplarının oluşturulması hakkında görüşme,

 

4.    Bölüm FEDEK komisyonlarının BEKK’e bağlı Bölüm çalışma gruplarıyla uyum içinde hareket etmesi hakkında görüşme,

 

5.    Akreditasyon sürecine girecek Bölümlerin hazırlıklara başlaması konusunda görüşme,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ

BİRİM EĞİTİM KOORDİNASYON (BEKK) KURULU

TOPLANTI TUTANAĞI

 

(Konu: Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Değişiklik Önerileri)

 

Tarih: 25.06.2024

Saat: 13:30

Yer: Fen-Edebiyat Fakültesi Toplantı Salonu

Çukurova Üniversitesi Eğitim Koordinatörlüğü’nün Yönetmelik Değişikliği hakkındaki 10.06.2024 tarihli ve 1027317 sayılı yazısı ile Fakültemiz Bölüm Başkanlıklarımızdan alınan yazılar üzerinde görüşmek üzere 25.06.2024 tarihinde saat 13:30’da Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanlık Binası Toplantı Salonu’nda Birim Eğitim Koordinasyon (BEKK) Kurulu bir araya geldi. Toplantıda konuşulan konular aşağıda özetlenmiştir.

1. Fakültemizin mevcut sınav yönetmeliğinde değişiklik ihtiyacına dikkat çeken bölümlerinin önerileri üyelerimizle birlikte değerlendirildi. Bölümlerimizden öneri içeren dosya görüntüleri aşağıdadır:

Biyoloji Bölümü:

Fizik Bölümü:

 

Kimya Bölümü:

 

Matematik:

 

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü:

2. Akademik danışmanlık sisteminin şu maddesi üzerine görüşler alındı:

 

MADDE 23 – (1) Öğrencilere, eğitim-öğretim konularında karşılaşacakları sorunların çözümünde yardımcı olmak üzere, ders yılı başlamadan önce, bölüm başkanlıklarının önerisi dikkate alınarak birim yönetim kurullarınca, ilgili bölümün öğretim üyeleri arasından; öğretim üyesi bulunmayan veya yeterli öğretim üyesi olmayan birimlerde diğer öğretim elemanları arasından akademik danışmanlar görevlendirilir.

3. Yönetmelikteki 4. maddenin 1. fıkrasındaki alfabetik hatanın düzeltilmesi uygun görüldü. Gerekçesi ise şöyle belirtildi:

 

 a, b, c, ç, d, e, f, g, ğ, h, ı, i, j, k, l, m, n, o” alt maddeleri alfabetik düzende sırasıyla “AKTS, Ara Sınav, Başarı Notu, Birim, Bütünleme Sınavı, DNO, Dönem İçi Notu, GNO, GNO Yükseltme Sınavı, Ham Başarı Notu, Mazeret Sınavı, Öğrenci, ÖSYM, ÖSYS, Senato, YADYO, Yarıyıl” ile eşleşmektedir. “ö” alt maddesinden itibaren ise bu düzen bozulmuş ve “ö, p, r, s, ş,t “ sırasıyla “Tek Ders Sınavı, Ek Sınav, EOBS, Sınırsız Sınav, Akademik Danışman, Öğrenci Not Belgesi”ni karşılamıştır. Alfabetik düzenin 4. maddenin 1. fıkrasının tamamında olması bu kısmın daha düzenli olmasını sağlayabilir.

 

4. 4. maddenin “d” alt maddesindeki bütünleme sınavlarına yönelik tanıma öneride bulunuldu: 

 

Yarıyıl/Yılsonu sınavına girip FF ve FG notu alan öğrencilere bütünleme sınavına girmeleri için baraj notu uygulaması getirilmesi önerilir.

 

Gerekçe olarak şu gösterildi:

 

Bütünleme sınavlarıyla ilgili mevcut yönetmelikteki madde, öğrencileri tembelliğe itmekte ve onları başarıya teşvik etmemektedir. Öğrencilerin bazıları final sınavına soruları görmek amacıyla gelmektedir. Bir kısmı ise final sınavına girmeyerek “FG” notunu alacağından bütünleme sınavına doğrudan hak kazandığını düşünerek hareket etmektedir. Bu durum final ve bütünleme sınavlarında mevcuda göre çoğaltılan soru kâğıdında da israfa neden olmaktadır.

Bazı sınavlarını bütünleme sınav dönemine bırakan öğrencilerle diğer öğrenciler arasında “dersin sınavına çalışma zamanı” ve “alınan not karşılığı” bakımından bir eşitsizlik doğmaktadır. Öğrenci, “FF” alarak başarısız olduğu veya final sınavına girmeyerek “FG” notu aldığı durumda bütünleme sınavına hak kazanarak hem diğer öğrencilere göre sınava çalışmak için daha geniş bir zamana hem de harf notu alma konusunda diğer öğrencilerle aynı şartlara sahip olmaktadır.  Yukarıda belirtilen sıkıntılara çözüm bulunabilmesi için bütünleme sınavına girme hakkı kazanan öğrencilerin notlarının final ve bütünleme sınavı oranı alınarak elde edilmesi daha sağlıklı olabilir. Böylelikle bütünleme sınavına giren öğrenciler bitirme ve bütünleme sınav notunun göz önünde bulundurulacağını bilerek daha “başarı” odaklı davranışlar sergileyecektir.  

 

5. Mevcut yönetmelikteki şu madde üzerine görüşüldü:

MADDE-20 (2)

b) (Değişik:RG-25/2/2016-29635) Seçmeli dersler; öğrencinin kayıtlı olduğu birimden alınabileceği  gibi, diğer birimlerden de alınabilir. Seçmeli derslerin okutulacağı yarıyıllar ile bu yarıyıllarda en az alınması gereken seçmeli derslerin AKTS kredisi, ilgili birim kurullarınca eğitim-öğretim programlarında belirtilir. Bir seçmeli dersin açılabilmesi için gerekli öğrenci sayısı, alan içi seçmeli dersler için beş, alan dışı seçmeli dersler için on öğrenciden az olmamak üzere birim kurulları tarafından belirlenir. (Ek cümle:RG-28/6/2017-30108) Eğitim tekniği, kullanılan malzeme ve enstrümanların birebir uygulamalı olduğu alan dışı seçmeli derslerin öğrenci sayısı alt limiti Rektörlükçe belirlenir. Yıl esasına göre eğitim-öğretim yapan programlar ile yarıyıldaki öğrenci sayısı ondan az olan programlarda, seçmeli derslerdeki öğrenci sayısı, ilgili birimin yetkili kurullarınca belirlenir. Öğrencinin alacağı seçmeli dersler programdaki toplam kredinin en az %25’i olmak zorundadır. Seçmeli dersler, alan ve alan dışı seçmeli dersler olarak belirlenebilir. Alan dışı seçmeli dersler, seçmeli derslerin en fazla %30’u olabilir

6. 5. maddenin 2. fıkrasında yer alan:

 

“Üniversitenin Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık ve Veteriner Fakülteleri hariç, diğer fakülteler, yüksekokullar ve Devlet konservatuvarının bazı bölümlerinde eğitim-öğretim süresi dört yıldır. Bu birimlerin programlarını başarı ile tamamlayan öğrencilere lisans diploması verilir.”

 

ifadesindeki açıklık, anlaşılırlık problemi üzerinde duruldu. Şu öneri getirildi:

 

Üniversitenin Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık ve Veteriner Fakülteleri hariç, diğer fakülteler, yüksekokullar ve Devlet konservatuvarının bazı bölümlerinde eğitim-öğretim süresi dört yıldır.” cümlesindeki altı çizili ve koyu yazılı kısmın daha açık ve anlaşılır olması önerilir.

 

Gerekçesi ise şöyle belirtildi:

 

Cümle açık ve anlaşılırlık yönüyle tekrar gözden geçirilmesi Üniversitemizi tercih edecek adaylar için faydalı olabilir. Cümlenin daha anlaşılır hâle gelmesi için bahsedilen bölümlerin isimleri belirtilebilir veya “*” işareti konularak ayrı bir yerde açıklama yapılabilir.

Cümle kuruluş açısından farklı anlaşılmalara imkân tanımaktadır. Cümleden “fakültelerin, yüksekokulların bazı bölümlerinde de eğitim-öğretim süresinin dört yıl olduğu” anlaşılmakta, diğer bölümlerinde kaç yıl olduğu konusu aklı karıştırmaktadır.

 

7. Mevcut Yönetmelik’in 28. maddesi etraflıca ele alındı. Konu hakkındaki sıkıntılar dile getirildi.

 

MADDE 28 – (1) Bulunulan yarıyıl sonu veya yıl sonu itibariyle GNO'su en az 2.00 olan öğrenci başarılı sayılır.

 

Kurul üyelerimizin önerileri şöyle oldu:

 

1. Eğitim-Öğretim süreci içinde belirli bir başarı sınırını aşmadığı sürece öğrencilerin üst dönemlerden ders almasının engellenmesini öngören ve daha önce Üniversitemizde başarı ile uygulanan ortalama barajı getirilmesi; GNO’su 2.00’nin altında olan ve “Dört Dönem” üst üste Dönem ortalamalarını 2.00 veya üzerine çıkarana kadar daha önce almadıkları dersleri almalarına izin verilmemesi; bunun yerine GNO’su 2.00’nin altında olan ve “iki dönem” üst üste Dönem Not Ortalaması (DNO) 1.80’in altında kalan öğrencilerin, genel not ortalamalarını 2.00 veya üzerine çıkarana kadar daha önce almadıkları dersleri almalarına izin verilmemesi önerilir.

Yönetmelikte belirtilen maddeye şu ifade eklenebilir:

Dönem Not Ortalaması (DNO) 1.80 'in altında kalmayan ve Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2.00 olan öğrenciler bir sonraki yarıyıldan ders alabilir.

 

2. DD ve DC harf notları “şartlı” başarılı sayılıp 0.5 katsayılı FD notu yeniden konulabilir.

 

Gerekçeleri ise aşağıdaki şekilde dile getirildi:

 

Yönetmelik, bir öğrencinin tüm derslerden DD (1.00) notunu alması durumunda hiçbir engelle karşılaşmadan 8. yarıyıla kadar gelmesine müsaade etmektedir. Bu durum 8. yarıyıl sonunda GNO’su 1.00 ve üzerinde olan (2.00’ye ulaşmayan) bir öğrenci kümesinin oluşmasına sebep olmaktadır. Öğrenciler, Not Yükseltme Sınavları ile GNO’larını 2.00 ve üzerine taşımak için daha önce yeterince çalışıp hazırlanmadıkları dönemlerinin en zor derslerine birkaç gün içerisinde girerek dersi veren öğretim üyelerinden yüksek notlar alabilmek için uğraş vermektedir. Son sınıfa gelip  “ilişik kesme” ile karşı karşıya kalan öğrencilerin sayıca artışına neden olan uygulama en az öğrenciler kadar öğretim üyelerini de zor durumda bırakmaktadır. 

Aşağıdaki şu madde, ilişik kesme durumları ortaya çıkan son sınıf öğrencilerine yöneliktir:

“...İzledikleri programdan mezun olmak için gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları hâlde bu Yönetmelikte başarılı sayılabilmeleri için öngörülen not ortalamalarını sağlayamamaları sebebiyle ilişikleri kesilme durumuna gelen son dönem, sınıf geçme esasına göre öğretim yapılan kurumlarda son sınıf, öğrencilerine not ortalamalarını yükseltmek üzere diledikleri derslerden sınırsız sınav hakkı tanınır. Bu sınavlarda alınacak not, mevcut notun altında ise dikkate alınmaz ...” (Madde 5/Fıkra 6)

Yukarıdaki cümleler öğrencinin ilişik kesme durumuna gelene kadar ilerleme gösterdiğini, kendisine sınav hakkı verildiğinde aldığı not mevcut notundan düşük ise dikkate alınmayacağını, yüksek notun geçerli olacağını   ifade ederek öğrencileri başarıya kanalize etmek yerine onları kolaya alıştıran yanıyla dikkati çekmektedir.   

Öğrenci, bir dönemde 60 AKTS'ye kadar ders alma hakkına sahip olduğu için ders programında bir çakışma olmadığı sürece alttan almak zorunda olduğu derslerinin yanı sıra üst dönemden de ders alabilmektedir. Öğrenciler danışmanları tarafından uyarılmalarına rağmen bütün dersleri başaracağını düşünerek yapılan uyarıları dikkate almamakta ve yaşanan durum mezuniyet sürelerinin daha fazla uzamasına neden olmaktadır.

Sistem mevcut hâliyle öğrencileri başarıya odaklamaktan oldukça uzaktır. Öğrenci dönem başında kayıt yaptırırken daha önceki derslerden aldığı başarı notları ve GNO’su ne olursa olsun üst sınıflardan ders almayı tercih etmekte ve bu durum tüm derslerinden başarısız olmasına neden olmaktadır. Mevcut sistem öğrencinin eğitim-öğretim hayatının ilk yıllarında kendisine belirli bir alt yapı oluşturarak daha sonraki dönemlerini rahat ve verimli geçirmesine imkân vermemektedir. Bahsedilen değişiklik bu nedenle önerilmektedir.

 

8. Yönetmelik’in 26. maddesinde bulunan ham başarı notunun elde edilme sistemi konuşuldu.

 

b) (Değişik:RG-4/9/2019-30878)(1)Ham başarı notu, örgün öğretim yoluyla verilen derslerde dönem içi notunun % 40’ı ile yarıyıl veya yılsonu sınav notunun % 60’ının, uzaktan öğretim yoluyla verilen derslerde dönem içi notunun % 20’si ile yarıyıl veya yılsonu sınav notunun % 80’inin toplanması sonucu elde edilir. Ham başarı notunun elde edilmesinde dönem içi notu ve yarıyıl/yılsonu sınav sonuçları 100 tam puan üzerinden hesaplanır.

 

Farklı görüşler dile getirildi. Bazı üyelerimiz bölümlerden gelen görüşlerden öğrencinin ham başarı notunun “dönem içi notunun %50 ile yarıyıl veya yılsonu notunun %50’sinin toplanması sonucu elde edilmesi” önerisini destekledi. Ancak üyelerimizin çoğunluğu mevcut sistemdeki oranda final oranının yüksek tutulmasının doğru olduğunu ileri sürdü. Bunun öğrenciyi güdüleme, derslerden koparmama üzerinde etkisi olduğunu belirtti.

 

9. Not Yükseltme Sınavı’nın gerekli olduğu düşünülerek Bütünleme Sınavı’nın Not Yükseltme Sınavı yerine geçemeyeceği belirtildi.

 

10. Uzaktan Eğitimin diplomada saydırılması vb. konular ele alındı. Bu durumun bazı dezavantajları nedeniyle uygun bulunmadığı gözlendi.

 

11. Yaz Okulu uygulaması önceki tecrübelerden hareketle çoğunluk tarafından desteklenmedi.

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

 FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ

EBS İZLEME GRUP KOORDİNATÖRÜ VE İZLEME KOMİSYON ÜYELERİ İLE BEKK KURULU TOPLANTISI TUTANAĞI

 

3 Mart 2025

12:00

EBS İzleme Grup Koordinatörü ve izleme komisyon üyeleri ile BEKK Kurulumuz aşağıdaki yazıya istinaden 3 Mart 2025 saat 12:00’de Toplantı Salonu’nda bir araya gelerek Fakültemiz ders bilgi paketlerinin incelemesini yapmıştır. Fakültenin bütün derslerine ait bilgi paketleri açılmış, kurallar doğrultusunda incelenmiştir. Toplantıdaki öneriler doğrultusunda son inceleme tarafımızdan yapılmıştır. 

Toplantı öncesi Bölümlerimize eksikliklerin giderilmesi 17.02.2025 tarihli yazıyla hatırlatılmış ve ÇÜBİS Yardım Menüsü’ndeki kurallar özetlenerek Bölümlerimize gönderilmiştir. Bölümlerimizdeki BEKK alt komisyonlarının kontrolünde çalışmalar tamamlanarak Fakültemize bildirilmiştir.

 

Örnekleri sunulan düzenlemelere ait Bölümlerin bildirimleri ardından bütün ders bilgi paketleri Fakültemizce incelenmiş ve 13 Mart 2025 saat 12:00’de üst komisyonlarca değerlendirmesi yapılmıştır. Herhangi bir sorunla karşılaşılmamış, bilgi paketlerinin istenilen ölçütlere uygunluğu teyit edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOPLANTI TUTANAĞI

 

 Toplantı Linki:

 

 Tarih: 24.09.2025

 Saat: 12.30

 Yer: Dekanlık Toplantı Odası

Toplantı Sayısı: 01

 

 Toplantının Konusu:

 Genel Bilgilendirme-Çalışma Gruplarının Oluşturulması

 

 Raportör:

Adem SÖYLEMEZ

Alınan Toplam Karar Sayısı: 2

 

 Gündem Başlıkları

 

   1-

Eğitim Koordinatörlüğüne Bağlı Çalışma Gruplarının Oluşturulması, BEKK Toplantılarının Sistemli Hâle Getirilmesi

 

Toplantıya Katılanlar

 

 

Ad/Soyad

Birim

 

  1-

Prof. Dr. Faruk KARADAĞ      

Dekan

 

2-

Doç.Dr. Bilge KARGA GÖLLÜ

Dekan Yardımcısı

 

3-

Doç.Dr. Elif GENÇ

Arkeoloji Bölümü

 

 

 

 

Prof.Dr. Gülesen ÜSTÜNDAĞ ŞİRAY

İstatistik Bölümü

 

4-

Doç.Dr. Gökmen SIĞIRCIK

Kimya Bölümü

 

5-

Doç.Dr. Burak KOÇAK

Biyoloji Bölümü

 

6-

Doç.Dr. Selda KILIÇ ÇETİN

Fizik Bölüm Başkanı

 

7-

Prof. Dr. Güzin YÜKSEL

Bilgisayar Bilimleri Bölümü

 

8-

Dr.Öğr.Üyesi Sadık EYİDOĞAN

Matematik Bölümü

 

9-

Dr.Öğr.Üyesi E. Ercüment YERLİKAYA

Psikoloji Bölümü

 

10-

Prof.Dr. Mehibe ŞAHBAZ

Tarih Bölüm Başkanı

 

11-

Doç.Dr. Emine AYAN

Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkan Yardımcısı

 

 

 

12-

Semiha SÜMBÜL

Öğrenci Temsilcisi

 

13-

Adem SÖYLEMEZ

Fakülte Sekreteri

 

 

 

gündem konuları

1.    Eğitim Koordinatörlüğü’ne bağlı çalışma gruplarına temsilci seçilmesi,

2.     BEKK Toplantılarının sistemli hâle getirilmesi.

Eğitim Koordinatörlüğüne Bağlı Çalışma gruplarına seçilen temsilciler ve bilgileri aşağıda  belirtilmiştir:

 BEKK Toplantılarının her eğitim-öğretim döneminin ilk ve son haftasında sistemli olarak yapılması, Birim Eğitim Koordinasyon Kurulu’nu ilgilendiren konularda ise herhangi bir zamanda bir araya gelinmesinde görüş birliğine varılmıştır.